יום שני, 5 באוגוסט 2019

657 - המשטרה מתעללת בתושבי עיסאויה


   הייתי שם שלשום וזה מה שראיתי במו עיניי.
   בשעה 17:00 נכנסו 15 ואנים גדולים של יס"מ ומג"ב אל עיסאויה. סדר גודל של 70 חמושים מכף רגל ועד ראש. חלק מהם עצרו בלב השכונה - צומת שהרבה כלי רכב צריכים לעבור דרכו ושמרוכזות בו חנויות. עומדים עם כלי הנשק בצומת והואנים הגדולים מפריעים לתנועה, לפעמים ממש חוסמים את הצומת ותוקעים מכוניות.
   עיכבו עובר אורח. מחזיקים אותו ומחזיקים אותו. אחרי 10-15 דקות נזרקת אבן קטנה. היס"מ נדרכים רצים לסימטה. אבל אין להם מושג מאיפה הגיעה האבן ונאלצים לוותר.
   עשרות תושבים ברחוב. יושבים, מדברים מסתכלים על היס"מ. במרפסות הבתים נשים וילדים צופים. הכול מתוח.
   אבל שקט מדי. אף תושב לא זורק אבנים, לא מתעמת עם היס"מ אפילו לא מתווכחים איתם. ככה המשטרה לא תשיג את "המטרה" שלשמה נשלחו מיטב בחורינו למשימה המסוכנת.
   אז אחרי חצי שעה היס"מ מחליטים שהגיע הזמן לייצר אלימות. הם פונים לקבוצה של נערים שיושבים ליד אחד הבתים ובגסות מורים להם להסתלק מהרחוב. תוך כדי הויכוח מושלכת מכיוון כלשהו אבן.
   ליס"מ אין מושג מהיכן האבן הושלכה. אז הם פורצים לבית הכי קרוב. דורשים לעלות אל הגג (לא חוקי, אין צו חיפוש אין שום הרשאה לשוטרים להיכנס סתם אל בית). אחד מבני המשפחה אומר ליס"מ שהם יכולים לעלות אבל הוא רוצה להתלוות אליהם. השוטרים לא מסכימים. הוא חוזר על דבריו. אחד היסמניקים מתנפל עליו וחונק אותו. האחרים מצטרפים וחובטים בו קשות. בני המשפחה מנסים להיחלץ לעזרתו - היס"מ מרססים עליהם ספרי פלפל - הכול בתוך חדר אורחים קטן וצפוף.
   הבחור מוצא אזוק וחבול מהבית אל הרחוב. התושבים צועקים על המשטרה. היס"מ נלחצים ורוצים לזרוק רימון הלם אבל מפוצצים את הרימון על הגב של הבחור. הוא מתמוטט לכביש צווח. שותת דם. זה לא מספיק. השוטרים זורקים רימוני הלם וגז מדמיע לכל עבר. פחד אלוהים. אנחנו בורחים אל תוך בית אבל השוטרים לא מפסיקים. עוד ועוד בומים של רימוני הלם. העיניים צורבות מהגז.
   השוטרים משליכים את הבחור הפצוע כמו שק תפוחי אדמה אל הואן ולוקחים אותו למעצר.
   אני חוסך מכם את הוידיאו שלו מוכה ונאנק מכאבים. אני חוסך את התצלום של גבו החשוף ושותת הדם.
אתמול לא היה לי כוח לכתוב את הדיווח הזה. ובגלל האיחור אני יכול לספר לכם שכעבור כמה שעות הבחור שוחרר. הניסיונות של המשטרה להאשים אותו בהאשמות שווא נכשלו - מעצר שווא אלים. את האלימות הישירה ספג בחור גיבור אחד. אבל ההשתוללות פגעה בכל בני משפחתו והאימה היתה מנת חלקם של מאות התושבים ברחוב ובבתים הסמוכים.
כבר ששה שבועות שהמשטרה משתוללת יומיום בעיסאויה - מטילה טרור על אלפי תושבים. עד מתי ניתן לזה להמשיך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה