יום שני, 23 ביולי 2018


                                             פשע מלחמה מתוכנן
                                                      מאת: עמוס גבירץ
   ממשלת ישראל מתכננת להרוס את הכפר חאן אל אחמר, ליד ההתנחלות כפר אדומים. מדובר בפעולת מלחמה חד צדדית של צבא נגד אוכלוסייה אזרחית חסרת מגן. מנוגד לאתיקה של לחימה ולחוק הבינלאומי. זה מעשה שלפי אמנת ז'נבה הרביעית מוגדר כפשע מלחמה. מדובר בפעולה שאין לה קשר עם ביטחון ישראל. כל כולה נעשית לשם הגשמתה של תכנית פוליטית לריקון האזור מתושביו הבדואים כדי לבנות רצף התנחלותי אשר יפריד בין דרום הגדה המערבית לצפונה. בכך מקוים המתכננים, לפגוע באפשרות שלום, שיושג בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. מתכננים לשלוח חיילים למשימה שאם יבצעוה, יהפכו לפושעי מלחמה. אם יסרבו לבצע, הרי שיועמדו לדין בעוון סירוב פקודה.
   מדובר בבדואים משבט הג'הלין, שב-1951 – לא בהקשר של מלחמה, שנגמרה בהסכמי הפסקת האש מ-1949 – גורשו מאדמותיהם שבנגב. הם התיישבו במקום בו הם יושבים היום. עכשיו, בעקבות דרישה של תושבים מכפר אדומים ועמותת רגבים, הוציאו צווי הריסה לכל בתי הכפר וצה"ל מתכנן לגרש – לא בסערת הקרב - את כל תושבי חאן אל אחמר למקום סמוך למזבלה של אבו דיס. לפי חוות דעת של מומחי סביבה, אסור לבני אדם לשהות במקום האמור. הרכב מאוד בעייתי של שופטי בג"ץ בראשות השופט (המתנחל) נועם סולברג, יעל וילנר (לה יש אח ואחות בהתנחלות כפר אדומים) וענת ברון, אישר את הריסת הכפר.
 לכאורה, מתגייסים צעירי המדינה כדי להגן על המולדת. והנה מסתבר ששוב ושוב ממשלת ישראל שולחת את צה"ל לבצע מדיניות שאין לה דבר וחצי דבר עם ביטחון ישראל. זאת מדיניות שכל מטרתה לספח שטחים כבושים לישראל. הבעיה היא שלשם ביצוע מדיניות זאת חייבים חיילי צה"ל לפעול בניגוד לאתיקה של צבא ומלחמה, בניגוד לחוק הבינלאומי ובניגוד לאמנות זכויות האדם. הם נשלחים לנהל מלחמה חד צדדית של צבא נגד אוכלוסייה אזרחית חסרת מגן. זה מתבטא במספר תחומים: בשוד האדמות הנעשה בצורות שונות: הפקעת אדמות, הכרזה על אדמות כאדמות מדינה, הכרזה על שמורות טבע, הכרזה על אתרים ארכיאולוגים, הכרזה על שטחי אש ומאפשרים למתנחלים לגרש פלסטינים מאדמותיהם ולהשתלט עליהן; הריסת בתים: אחוז מאוד גבוהה של הריסות בתים נעשה בטענה שנבנו שלא כחוק – זאת לאחר שיצרו מצב שלא ניתן לפלסטינים לבנות כחוק, הורסים בנקמה על פעולות טרור; עזרה בהקמת התנחלויות, שמירה עליהן והרחבתן בטיעוני ביטחון; גירוש פלסטינים מכפריהם ואדמותיהם; הריסת רכוש או החרמתו; שוד המים ומחצבים – 80% ממימי הגדה הולכים לשימושם של 400,000 מתנחלים, בעוד 2,700,000 פלסטינים מקבלים 20% מהמים. כל אלה פעולות שאין להן דבר וחצי דבר עם ביטחון ישראל. הן נעשות במטרה לדחוק את הפלסטינים מארצם ולספחה לישראל.
   כדי לתת הכשר למלחמה החד צדדית הזאת נגד אוכלוסייה האזרחית, יצרו מצג "חוקי" שבשם אכיפתו, מבצעים את פשעי המלחמה האלה. זה מצג חוקי, שפעמים רבות עומד בניגוד לחוק הבינלאומי. חשוב לציין, שבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג, קבע בחוות הדעת המייעצת מ-2004, שאמנת ז'נבה הרביעית חלה על הגדה המערבית, שכל ההתנחלויות הוקמו בניגוד לחוק ולכן לא חוקי להגן עליהן.
   פעילות הביטחון של צה"ל בשטחים הכבושים נובעת מהצורך לדכא את ההתנגדות הפלסטינית לדחיקתם מארצם וכדי להגן על אזרחי ישראל מפני פעולות הנקם שלהם על מה שצה"ל והמתנחלים מעוללים להם.  
   ממשלת ישראל מתכוונת שוב לשלוח את צה"ל לבצע פעולת מלחמה חד צדדית נגד אוכלוסייה אזרחית חסרת מגן, שכל פשעה, היותם בדואים תחת הכיבוש הישראלי.    
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה