יום שני, 23 בספטמבר 2024

במקום אל תגידו לא ידענו

 

שלום לכולם

אני מעביר דיווח של רופאים לזכויות אדם, על הנעשה בגדה המערבית, מאז אוקטובר 2023.

אנא הפיצו.

תודה ושלום!

עמוס גבירץ

 

   מאז ה-27 באוגוסט ובמשך 10 ימים, נהרגו 30 פלסטינים, ביניהם שמונה ילדים, במהלך התקפה צבאית בצפון הגדה המערבית – המבצע הגדול ביותר שנראה זה שני עשורים בגדה. למעלה מ-79 בני אדם נפצעו, אמבולנסים נחסמו או הותקפו, בעוד שבתי חולים בג'נין, טולכרם וטובאס נותקו מגישה חיצונית.

   הגיעו אלינו דיווחים ועדויות על הרס של כבישים, תשתיות חשמל ומים באותם אזורים. בג'נין, למשל, דחפורים צבאיים הרסו יותר מ- 20 קילומטרים של רשתות מים, ביוב, חשמל ותקשורת חיוניים, יותר מ-70% מרחובות העיר. הגישה לצוותים רפואיים ולאמבולנסים נמנעה וצלפים הוצבו על גגות בתי החולים והשרו אווירה של פחד.

   לקורבנות האלימות הזו יש שמות ופנים: ב-6 בספטמבר, אייסנור אייגי, פעילה אמריקאית בת 26 נורתה בראשה בעת שהפגינה ליד שכם, ובאנא בכר, ילדה בת 13, נורתה ונהרגה. ב-4 בספטמבר, כוחות ישראליים ירו במג'ד אבו זינה בן ה-17, תחילה בירך ואז מטווח קרוב בצווארו, ואז לקחו אותו משם על הלהב הקדמי של דחפור צבאי. מג'ד נמצא כעבור ארבע שעות על ידי פרמדיקים, מת, עירום וכשגופתו מעוותת. מקרים אלו הם עדות ברורה לאופי האלימות הבלתי פרופורציונלי נגד אזרחים בגדה.

   הצהרות אחרונות של גורמים ושרים בממשלה שקוראים "לטפל בגדה כמו בעזה, כולל פינוי זמני", מבהירות לנו שהאלימות בגדה המערבית אינה מנותקת מעזה. אותה מדיניות ומלחמה אכזרית שהרסה את עזה במשך שנה, אותה האלימות השיטתית שהביאה להרג 40,000 פלסטינים ברצועה, מקבלת צורות ועוצמות חדשות בגדה המערבית.

   מאז אוקטובר 2023, נהרגו יותר מ-674 פלסטינים בגדה, כולל מזרח ירושלים על ידי כוחות ישראליים ומתנחלים. ב-538 התקפות על מתקני בריאות בגדה המערבית נפגעו 374 אמבולנסים ו-54 מתקני בריאות. המספרים הללו לא מייצגים סטטיסטיקה בלבד, הם משקפים שנים של אלימות מדינתית, לצד הרחבת ההתנחלויות וחיזוק המתנחלים, הגבלות תנועה, סיפוח בלתי חוקי של חלקים נרחבים וצמצום המרחב הפלסטיני בגדה המערבית

   על ישראל להפסיק מיד את הרס התשתיות וההתקפות המתמשכות על אזרחים ומתקני בריאות. עליה לשים קץ למדיניות הכיבוש והאפרטהייד.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה