יום שני, 12 בדצמבר 2022

824 - גירוש פלסטינים מבתיהם במזרח ירושלים

 שלום לכולם

הפעם העתקתי ידיעה מתוך הפייסבוק של "עיר עמים". נראה לי שהיא מכילה הסבר מאוד חשוב על מה שקורה במזרח ירושלים. אנא הפיצו.

תודה ושלום!

עמוס גבירץ

 

                       אל תגידו לא ידענו

עוד חוזר הפינוי

   ביום ראשון האחרון (13.11.22), החליט בית המשפט המחוזי לדחות את הערעור של משפחת שחאדה ולאשר את פינויה מביתה בבטן אלהווא סילואן לטובת עמותת המתנחלים עטרת כהנים. מדובר על 5 בתי אב המונים 35 בני אדם שעלולים להיות מגורשים מביתם.

   תביעת הפינוי מבוססת על הטענה שהבית של משפחת שחאדה בנוי על קרקע שהייתה בבעלות יהודית עד 1948. כמו בשייח ג'ראח גם בסילואן מופעלת החקיקה הישראלית המפלה שמונעת ממזרח ירושלמים לקבל בחזרה את הבתים שהם איבדו בתוך הקו הירוק ב-1948 אבל מאפשרת להוציא אותם מביתם בהווה בשל טענות שעד 1948 הוא היה רכוש יהודי.

   כ-80 משפחות שכנות למשפחת שחאדה מאוימות בפינוי מאותה סיבה וכ-17 כבר איבדו את ביתן. גם איום הפינויים בשייח ג'ראח מבוסס על אותו מנגנון (אם כי שם לא מדובר בעטרת כהנים אלא בארגוני מתנחלים אחרים).

   ואיך עטרת כהנים קשורה לרכוש בבטן אלהווא? היא הרי מעולם לא הייתה הבעלים של השטח המדובר, העמותה בכלל לא הייתה קיימת לפני 1948...

   המדינה מינתה אנשי עטרת כהנים כנאמנים של הקדש שהקרקע נרשמה על שמו ואלו תובעים את פינוי המשפחות בשם ההקדש. לא מדובר במשפחה אחת המאוימת בפינוי וגם לא במשפחות רבות שעלולות לאבד את ביתן. מדובר במנגנון שלם שהמדינה בנתה על מנת לייהד שכונות פלסטיניות מסביב לעיר העתיקה תוך כדי גירושן של קהילות שלמות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה