יום שני, 16 באפריל 2018

במקום אל תגידו לא ידענו


                               עזה מציע לנו לבחור בחיים
                                          מאת: עמוס גבירץ
   האם המאבק הבלתי אלים של העזתים יהווה נקודת מפנה? הישראלים טוענים כל הזמן נגד המאבק הרצחני שארגוני הטרור הפלסטינים מנהלים נגד ישראל. והנה בעזה בחרו לבדוק את האופציה של מאבק לא אלים. זה התחיל ביוזמה פרטית, שהחמאס השתלט עליה. אז נכון זאת לא אי-אלימות מוחלטת. זה מאבק עממי-אזרחי לא חמוש, היכול להחליף את המאבק האלים. כנראה שממשלת ישראל מאוד מפחדת ממאבק כזה. אם זה יצליח, זה ישמוט את טיעוניה הביטחוניים, בדרכה לספח את השטחים הכבושים ויחייב אותה לשנות כיוון, מסיפוח לשלום. אז הם עושים הכול כדי שהמאבק הזה לא יצליח, תוך תעמולה שקרית כאילו המאבק הזה מסכן את ישראל ואת ריבונותה.
   לאכזבתי התגובה הבינלאומית רפה וארה"ב אפילו תומכת בישראל בהרג המפגינים הלא חמושים! וכאן האחריות של המערב המתמודד עם טרור אסלמי. הנה ארגון מוסלמי קיצוני – המזוהה יותר מכול עם המאבק האלים - בודק את האפשרות למעבר ממאבק מזוין למאבק אזרחי לא אלים. במקום לעודד אותו בכך – תוך שזה מעלה את הסיכוי, שגם ארגוני הטרור המוסלמי בעולם יפנו לבדיקת האופציה הזאת -  מאפשרים בעצם לישראל לחסל את האפשרות הזאת עוד בתחילתה!
   בעצם החמאס פתח בפנינו, הישראלים את האופציה להעביר את המאבק בינינו משדה האלימות לשדה אי-האלימות. כולנו זוכרים את אימי הטילים שנורו עלינו בעימותים האחרונים מעזה. כולנו זוכרים בכאב את קורבנותינו מהעימותים האלה. כולנו חרדים שמא בעימות הבא זה יהיה הרבה יותר גרוע. אז ממשלת הימין של ישראל מעדיפה את המאבק האלים, בו היא מאמינה, ישראל תנצח בקלות. לנו אזרחי ישראל עומדת הבחירה בין מלחמת תמיד על סבלותיה וקורבנותיה, לבין מאבק שלא יסכן את חיינו ואת ביטחוננו. צריך להבין, במהותו של מאבק לא-אלים, כיבוד חייהם וקיומם של האויבים. במלים אחרות, ברגע שהחמאס פונה לאי-אלימות, הוא נוטש את השאיפה להשמידנו ועובר למאבק להשגת הצדק שלו.
   כבר שנים שהמסר הישראלי למערב הוא, שאנחנו עומדים בחזית המאבק העולמי כנגד הטרור האיסלמי, המשותף לנו למדינות המערב. והנה הארגון המזוהה יותר מכל עם הטרור הזה, פתח בניסיון, שאי-אפשר לזלזל בחשיבותו, לבחור בדרך אי-האלימות. ברור שאם הם ינחלו הצלחות בדרך הזאת, זה יסמן גם לארגוני הטרור האסלמים האחרים, שכדאי להם לבדוק את האופציה הזאת. המערב רק ירוויח מזה. כן זה אינטרס של המערב שזה יצליח. לכן אני מקווה שמדינות המערב ילחצו על ממשלת הימין של ישראל לשנות את דרכה מול המאבק האזרחי הזה.
   אם מנהיגי המערב לא יעשו זאת, אני קורא לאזרחי המערב: כל עוד הפלסטינים נוטשים את הטרור למען מאבק אזרחי לא אלים, עודדו אותם על ידי חיזוק מאבק ה-BDS, שהוא מאבק לא אלים ביסודו. הרי כל המתנגד למאבק האלים, אם הוא רציני, הרי שחובה עליו להציע לו תחליף.
   צריך להבין, עזה עומדת על סיפו של אסון הומניטארי נורא. מתוך המצב הנוראי בו היא נמצאת, הם פנו לבדיקת האופציה שעד היום הם לא ניסו. הם דורשים את הסרת המצור ואת הצדק שלהם, מבלי לסכן את חיינו ואת ביטחוננו. עכשיו נפתחת האופציה למבצע ישראלי ועולמי להצלת חייהם של שני מליון בני אדם, מבלי שזה יסכן את ביטחוננו. ההפך, זה יפתח את הדרך לשלום בין עמינו. ניסיון זה יכול להקרין על היחסים בין העולם המוסלמי למערב כולו. למען עתידנו, עלינו לעשות הכול שהניסיון הזה יצליח. הבה נבחר בחיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה