יום חמישי, 1 במרץ 2018


                                                  שערורייה
                                                 מאת: עמוס גבירץ
   כאשר תופסים שודדים, מקובל לעצרם להביאם למשפט ולשלוח אותם לכלא בהתאם לחומרת מעשיהם ומחייבים אותם בפיצויים לקורבנם. לא כך הדבר בישראל, כאשר השודדים הם מתנחלים השודדים אדמות מפלסטינים ובונים עליהן את בתיהם או מגדלים עליהן גידולים חקלאיים. אלה זוכים לתנאים מיוחדים, ואם מכריחים את המדינה לפעול לפי החוק בעניינם, הם מקבלים פיצויים!
   לצערי המציאות השערורייתית הזאת היא חלק מהותי של ההשחתה, שהכיבוש גורם לחברה הישראלית. הרי את שוד הקרקעות החלה מדינת ישראל כאשר בחרה להתחיל בתהליך של הרחבת הטריטוריה שלה, לאחר מלחמת ששת הימים ב-1967. ממשלת ישראל שלחה את צה"ל לבצע מדיניות העומדת בניגוד לאתיקה של לחימה; בניגוד למוסר; ובניגוד לחוק הבינלאומי. לצד שוד הקרקעות, החלו בהקמת התנחלויות, בשוד המים, בהריסות בתים ואפילו בגרושים. כל זאת תוך ניסיון לשקר לעולם ולנו, כאילו הכול למען ביטחוננו. רק ממשלות הימין החלו לומר חלקית, את האמת, שרצונן בסיפוח השטחים הכבושים, תוך שהן ממשיכות לשקר, כאילו רצונן בפתרון שתי המדינות למען השלום.
    לשקר המדיני מצטרף השקר החוקי. כאשר הובאה שאלת חוקיותן של ההתנחלויות בשטחים הכבושים לפתחו של בג"ץ, קבע זה, שהעניין אינו שפיט, מכיוון שמדובר במדיניות ממשלתית. ואני לתומי חשבתי שזה בדיוק תפקידו של בג"ץ: לבקר את מעשי הממשלה. והרי אלה להבנתי, נובעים ממדיניות הממשלה בעניינים שונים...
   כמו הרבה תחומים בישראל גם כאן יש הפרטה. מה שעושה המדינה, עושים מתנחלים באופן פרטי. הם מקימים התנחלויות ביוזמתם. אלה כמובן אינן חוקיות, אבל לאחר זמן מקבלות אישור ממשלתי, שהוא כשלעצמו הפרה של החוק הבינלאומי. אנחנו רואים זאת במיוחד במאחזים הלא מורשים. ניקח את הסיפור השערורייתי של המאחז הלא מורשה, נתיב האבות. זה התחיל בכך שמתנחלים מנעו מבעלי הקרקע הפלסטינים (מאל חאדר) לעבד את אדמותיהם שהיו מעובדות לפני כן. לאחר מכן ב-2001 הם החלו בהצבת קרוואנים בשטח. המנהל האזרחי הוציא צווי הריסה לכל המבנים שהמתנחלים הקימו במאחז. כאן החלה הבעיה. לא דאגו לבצעם ולהוציא את השודדים מהמקום וכמובן לא חלמו להביאם למשפט ולהענישם בהתאם. הרי גם עניין אכיפת החוק, הוא שאלה של מדיניות. וכך נאלצו בעלי האדמות בשיתוף שלום עכשיו לפנות לבג"צ (ב-2008), כדי שזה יורה למדינה לבצע את חובתה, להרוס את המאחז ולהשיב את הגזלה לבעליה. אפילו התובעים לא חולמים על כך שהשודדים יישלחו לכלא ויחויבו לשלם פיצויים לקורבנותיהם. הרי מדובר במתנחלים שבסך הכול עשו הפרטה למדיניות ממשלת ישראל.
   כאן מתחילה השערורייה הגדולה מכולן, ממשלת ישראל במקום לפנות מייד את השודדים מהמאחז ולהעמידם לדין על מעשיהם, מציע להם פיצויי ענק ומקום חלופי, בו מעשה הפשע של הקמת התנחלות בשטחים הכבושים, יהיה משותף לה ולשודדים! הרי כבר עשו זאת בעבר.
   אז כן, הכיבוש משחית והשחית. לא נראה את התנועה לאיכות השלטון נאבקת נגד השחיתות הממוסדת הזאת. לא נראה מחאה עממית נגד השערורייה המתמשכת הזאת. ואותם מעטים שעדיין מזדעזעים מההתנהגות השערורייתית הזאת מכונים אצלנו, שמאל קיצוני ובוגדים...
  
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה