יום שני, 2 בנובמבר 2015

472 - צה"ל מנע מפעילי שמאל לעזור במסיק זיתים בבורין


   האוטובוס שלנו (פעילי שמאל שבאו למסוק זיתים), עצר בכניסה למטעי זיתים של הכפר הפלסטיני בורין, הנמצא בין ההתנחלויות ברכה ליצהר.  כשירדנו מהאוטובוס הגיעו ג'יפים של צה"ל והחיילים (עם מסכות על פניהם), אסרו עלינו להיכנס למטעי הזיתים. מסיק הזיתים היה מתואם עם המת"ק (מפקדת תיאום וקישור). המארגנים טלפנו למת"ק. נאמר לנו להמתין לקצינים שיבדקו את העניין. בינתיים הגיע הרבש"ץ (רכז ביטחון שותף צבאי) של ההתנחלות יצהר הסמוכה. התפלאתי לראות אדם דתי הנוסע בשבת. הוא ועוד מתנחלים הספיקו לגרש פלסטינים שמסקו את זיתיהם בקרבת ההתנחלות באישור הצבא. שוד קרקעות דוחה שבת, כנראה... הסבנו את תשומת ליבם של החיילים לעניין, אך לא נראה שזה בכלל הטריד אותם (התנהגות המתנחלים כלפי הפלסטינים).
  הצבא, כנראה, מניח שפעילי שמאל ישראלים הבאים לסייע לפלסטינים למסוק זיתים מהווים איום על ביטחון מדינת ישראל, ועל ההתנחלות המרוחקת כק"מ ממטע הזיתים. ואכן, לאחר שהגיעו הקצינים למקום הסתבר שאנחנו (אזרחי ישראל!) מהווים איום על אזרחי ישראל. הצבא הכריז על האזור שטח צבאי סגור ודרש מאתנו להסתלק מהמקום. אנחנו מחשש שאם נתעקש ייפגעו בחקלאים הפלסטינים הסתלקנו מהמקום.
   באנו למקום כדי לסייע לפלסטינים מהכפר בורין הסובלים באופן קבוע מתקיפות של מתנחלים מיצהר ומהמאחז גבעת רונן. נדגיש, ההתנכלות לחקלאים הפלסטינים מתרחשת בתוך הכפר והשדות שלהם. ואכן, בהרבה מקומות בגדה המערבית המתנחלים מצליחים להשתלט על אדמות פלסטינים שלא יכולים  להתמודד עם התקיפות החוזרות ונשנות מצדם של המתנחלים. צה"ל ברוב המקרים אינו מתערב. ביום שבת, 31.10.2015, צה"ל סייע למתנחלים, כאשר הוא גרש אותנו הישראלים שבאנו לעזור ולהיות מגן אנושי (לא-אלים) לקורבנות המתנחלים, לפלסטינים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה