יום חמישי, 16 במאי 2013

מי יגן על שבט אבו אלקיעאן?

אחרי הרס הבתים בעתיר היום אני מפרסם מאמר מ-2007 בעקבות הרס גדול.

מי יגן על שבט אבו אלקיעאן?
מאת: עמוס גבירץ
   אם יבוא אדם כדי לגרשך מביתך ומאדמתך, תפנה למשטרה כדי שתעצור אותו ותעמידו למשפט. זה נראה מובן מאליו. אבל המובן מאליו אינו קיים לבדואים אזרחי ישראל. קחו למשל את מקרהו של שבט אבו אלקיעאן.
   בני שבט אבו אלקיעאן ישבו על אדמתם באזור שובל בית קמה בנגב. ב-1956 פינתה אותם המדינה מאדמותיהם ומגוריהם והעבירה אותם לאזור שמדרום ליער יתיר בנגב – עתיר. לא  זו בלבד שהמדינה גזלה מהם את אדמותיהם, אלא שהיא מסרבת להכיר בכפר בו כפתה עליהם לחיות. שנים המדינה שללה  את זכותם לבנות את בתיהם באופן חוקי, לקבל חשמל, מים, שירותי בריאות, כבישי גישה, ביוב ופינוי אשפה. עכשיו באה המדינה וטוענת שהם פלשו לאדמות מדינה – במקום לספר את האמת, שהיא הכריחה אותם לשבת על האדמות האלה! עכשיו דורשת מהם המדינה לנטוש את ההתיישבות הכפרית ולעבור לעיירה, שם יישבו על פחות שטח.
   במקום מושבם הנוכחי יש תוכנית להקים ישוב ליהודים – חירן - ולשם כך לפנות את בני אבו אלקיעאן, כי הם בדואים. אל דאגה, זה חוקי! בישראל אסור להסית לגזענות, אבל לממשלה מותר לעשות מעשי גזענות!
   המדינה רוצה להעביר את בני אבו אלקיעאן לעיירה חורה. בחורה כבר מתגוררים חלק מבני שבט אבו אלקיעאן. למרבה הפלא כמה מבני השבט היושבים בעתיר רכשו בעבר מגרשים בחורה. שנים חלפו מאז הרכישה והם אינם מצליחים לקבל את המגרשים שרכשו. המדינה דורשת מעוד ועוד תושבים מעתיר לעבור לחורה, אך אין למדינה מגרשים מוכנים לתת להם בחורה, אך זה לא מפריע למדינה; בני שבט אבו אלקיעאן נדרשים להתחייב שיעברו. ביום שני ה-25.6.2007 ראינו מה יקרה להם אם יעזו לא לקבל את תנאי המדינה למעבר.
    בבוקר יום שני הגיעו כוחות גדולים של משטרה מלווים בבולדוזרים ומשאיות עם מכולות. הם הביאו בני נוער לפינוי תכולת 14 בתי מגורים. הם הרסו את הבתים, לקול תרועותיהם של בני הנוער. בנוסף הרסו עוד שמונה דירי צאן וחמישה מבני שירותים. את התושבים השאירו במקום, באין למדינה מקום חלופי עבורם. על פיצוי יכולים התושבים לחלום. הם אמנם יושבו במקום על ידי המדינה. אלא מה? הם אינם מתנחלים יהודים שיושבו באופן לא חוקי בשטחים כבושים. הם בסך הכל בדואים שהמדינה גירשה מאדמותיהם והושיבה אותם בעתיר. לא רק שלא יקבלו פיצוי, גם רכושם נשדד מהם, כולל האוכל והתרופות!
   אז כשמדובר בבדואים אזרחי ישראל, המשטרה לא רק שאינה מגינה עליהם מפני מעשי פשע כאלה, אלא היא עצמה מבצעת אותם!
   אז מי יגן על בני שבט אבו אלקיעאן, כמו על עוד עשרות אלפי בדואים הנמצאים במצב דומה!?       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה